sobota, 23 lipca 2016

"Przyjaciel to ktoś, kto daje ci totalną swobodę bycia sobą."



  Dzisiaj przychodzę do Was z nowym postem po dłuższej przerwie niż to planowałam. Powodem nie było, o dziwo, moje lenistwo, bo ostatnimi czasy bardzo skutecznie z nim walczę. Musiałam oddać laptopa do naprawy, ponieważ od pół roku nie działała mi kamerka, mikrofon i wejście na słuchawki, a w roku szkolnym nie mogłam bez niego przeżyć ani jednego dnia, bo był mi potrzebny do nauki. Korzystałam z innego komputera, ale nie miałam na nim żadnych zdjęć, a dzisiaj odzyskałam laptopa i jestem gotowa do pisania!
  Oczywiście wyżej widoczny cytat pochodzi z "Małego Księcia". Zastanawialiście się kiedyś czym jest przyjaźń? Ilu osobom bezgranicznie ufacie? Jak wyglądały początki waszej znajomości z osobami, bez których teraz nie możecie żyć? I w końcu jeszcze jedno pytanie, na które odpowiedzi są bardzo różne- czy wierzycie w przyjaźń damsko-męską? Dzisiaj postaram się odpowiedzieć na te pytania z mojego punktu widzenia. Jeżeli macie w tych kwestiach odmienne zdanie to śmiało piszcie w komentarzach. Zapraszam!

  Według mnie przyjaźń jest "oswajaniem" jak to nazywa Antoine de Saint-Exupéry. Co to znaczy? Polega ono na zdobywaniu wzajemnego zaufania, poznawaniu swoich wad oraz zalet, pasji, marzeń, obaw, celów, planów i wielu, wielu innych. Oswajanie to poznawanie osobowości drugiego człowieka. Początkowo poznany człowiek jest dla nas zagadką, tajemnicą. Jednak gdy zdobywamy jego zaufanie- otwiera się przed nami. Zdradza nam swoje sekrety, problemy, z którymi się boryka. Tak samo jak my potrzebuje osoby, przed którą może wylać wszystkie swoje żale lub po prostu osoby, do której będzie mógł się przytulić mając świadomość, że nie jest sam ze swoimi problemami. Musimy pamiętać, że nawet osoba, która wydaje nam się twarda jak skała ma swoje chwile słabości i niezbędna jej jest pomoc drugiego człowieka. Przyjaciel staje się nam bliski na tyle, że czujemy jakby był cząstką nas, naszego serca. Niekiedy czujemy nawet, że bez niego nie bylibyśmy w stanie normalnie funkcjonować, a nasze życie straciłoby sens. Zostaje naszą rodziną. Dzięki niemu miejsca, które dawniej nie miały żadnego znaczenia stają się wyjątkowe tylko dlatego, że spędziliśmy w nich niesamowite chwile z kimś bliskim. Gdy w naszym życiu wydarzy się coś ważnego przyjaciel jest pierwszą osobą, której chcemy o tym powiedzieć. Czasami nie mając humoru ukrywamy zły nastrój, aby uniknąć ciężkich pytań, na które często nie znamy odpowiedzi. Przyjaciel zauważa bez naszych słów, że coś jest nie tak i po prostu jest. Pomaga swoją obecnością. Dla mnie właśnie po takich drobnych, a jednak wielkich czynach można rozpoznać prawdziwą, wieczną przyjaźń.


   Mam do Ciebie pytanie. Odpowiedz na nie szczerze, nie musisz mi pisać odpowiedzi, zrób to w swojej głowie. Ilu osobom pozwoliłeś się "oswoić"? Wiem, ciężko jest zaufać drugiemu człowiekowi, a raz naruszone zaufanie nigdy nie może być odbudowane w całości. Jednak moim zdaniem warto zaryzykować. Oczywiście jesteśmy wtedy bardziej narażeni na zranienie, lecz nie jest to konieczne. Nie jest z góry powiedziane, że osoba, której powierzymy nasze zaufanie nas skrzywdzi. Możemy za to zdobyć bratnią duszę, dzięki której życie będzie chociaż trochę prostsze. Przyjaźń jest związana z ryzykiem, ale warto się go podjąć. Bliscy ludzie zapewniają nam niezapomniane chwile i nadają życiu sensu.


  Pamiętacie początki Waszej przyjaźni z bliskimi osobami? Ja szczerze przyznam, że kiedyś miałam tendencję do "oceniania książki po okładce". W kilku przypadkach miałam tak, że osoba wydawała mi się złośliwa, chamska, niemiła, mimo że nigdy wcześniej nie zamieniłam z nią słowa. Potem życie toczyło się tak, że dochodziło do rozmowy z tamtą osobą i okazywała się całkiem innym człowiekiem niż sobie to wyobrażałam i dzisiaj zna wiele moich sekretów, a ja czuję się dziwnie przypominając sobie jakie miałam o niej zdanie. Na początku znajomości nigdy nie wiemy jak się ona potoczy. Dopiero po kilku latach patrzymy wstecz i jesteśmy w szoku.
  Teraz powiem Wam co sądzę o przyjaźni damsko-męskiej oraz czy w nią wierzę. Osoby, które mnie znają wiedzą, że moim najlepszym przyjacielem jest Łukasz. Więc odpowiedź jest dość oczywista: tak, wierzę w przyjaźń pomiędzy kobietą a mężczyzną.

  Znamy się już od początku podstawówki. Co śmieszne na początku bardzo się nie lubiliśmy. Łukasz chyba nigdy nie przestanie mi wypominać momentu kiedy to w podstawówce oblałam go zupą grochową... Nasza przyjaźń rozpoczęła się dopiero pod koniec gimnazjum. Mówimy sobie o wszystkim, nawet o największych głupotach. Widujemy się kilka razy w tygodniu i zawsze mamy o czym rozmawiać. Czasem mamy siebie dość, denerwujemy się na siebie, ale tylko raz pokłóciliśmy się dość poważnie i to dawno temu. Jesteśmy dla siebie jak rodzeństwo, którego nie mamy.
  Oczywiście Łukasz nie jest moim jedynym przyjacielem. Muszę powiedzieć, że jestem największą szczęściarą na świecie. Jestem otoczona cudownymi ludźmi. Z każdą osobą łączy mnie inna historia. Na każdej mi strasznie zależy i jak to moja babcia mawiała "skoczyłabym za nimi do studni". Moje życie bez tych osób nie miałoby sensu. Są moimi przyjaciółmi, moją rodziną, moim wszystkim. Wiem, że mogę na nich liczyć. Pomimo kłótni wiem, że nie odwrócą się ode mnie. Akceptują moje wady i głupie humorki. Posiadanie przyjaciół jest najpiękniejszym uczuciem na świecie. Mając ich wiem, że mogę więcej i za to jestem ogromnie wdzięczna.





28 komentarzy:

  1. Fajnie, że do tematu przyjaźni przytoczyłaś '' Małego Księcia '', bo cytat o oswajaniu jest naprawdę trafny. Zgadzam się z tym wszystkim co napisałaś, no może poza przyjaźnią damsko-męską przynajmniej ja jej nigdy nie doświadczyłam, a nawet jeśli już myślałam, że doświadczyłam zawsze po dłuższym czasie dowiadywałam się, że chłopak, którego ja miałam za przyjaciela coś do mnie czuł, aczkolwiek nie neguję tego, że taka przyjaźń nie istnieję. A tak swoją drogą to genialne zdjęcia i podoba mi się to, że mimo, że różne rozmiary to nie wygląda to chaotycznie :)
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam cię do LBA, zapraszam:
    http://wieczniepoczatkujaca.blogspot.com/2016/07/liebster-blog-award-2016.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety nie wierzę w przyjaźń damsko-męską, chyba, że któras ze stron nie jest hetero :) Są wyjątki, ale bardzo rzadkie.

    Zapraszam do siebie - KLIK --- Zawsze odwdzięczam się za komentarze ♥a

    OdpowiedzUsuń
  4. Cytat z Małego Księcia to strzał w dziesiątkę. Ja jestem zdania, że przyjaźń to jedna wielka przygoda. Poznawanie drugiej osoby trwa długo, a nawet w 100% nie da się tego osiągnąć. Bardzo fajny post.
    Ja jestem zdania, że przyjaźń damsko-męska istnieje. Bo każdy związek zaczyna się na przyjaźni, a jak to dalej się potoczy to już nikt nie wie.
    Obserwuję- podoba mi się jak piszesz.

    https://hot-schot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba nam się to że podałaś w tym poście cytaty z Małego księcia.Twój sposób pisania bardzo nam się podoba z naszej strony masz szczerą obserwacje. Powodzenia w dalszym pisaniu :) http://princessesx.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  6. Aby dokładnie poznać drugą osobę trzeba naprawdę dużo czasu. Myślałam, że znam na wylot moją przyjaciółkę a okazało się całkiem inaczej i już się nie przyjaźnimy. Chyba się ze sobą nie "oswoiłyśmy". Natomiast wierzę w przyjaźń damsko-męską gdyż sama mam wielu najlepszych kolegów. Podoba mi się jak piszesz a cytaty z Małego Księcia są cudowne ♥

    www.kinczes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie i madrze napisany post! fajny blog:*
    powodzenia <3


    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. przyjaźń - brzmi pięknie, jednakze ja nie wierzę w jej istnienie...

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyjaźń to coś niezwykłego, więź której nic nigdy nie jest w stanie przerwać,a jeśli tak to najwidoczniej nie była to przyjaźń. Fajnie jest mieć kogoś komu możesz powierzyć swój sekret ,wygadać się , wypłakać zrobić z tą osobą niemal wszystko. Ja w przyjaźń damsko- męską wierzę , mam przyjaciela od kilku lat i wiem ,że nigdy nic więcej z tego nie będzie :)
    Bardzo fajny post, podoba mi się twoje pisanie :)
    http://stylishfashionbylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie piszesz o przyjaźni.. Też wierzę w przyjaźń damską meską :)

    Obserwuję ;)

    Zapraszam na mój blog - famuart

    OdpowiedzUsuń
  11. I like your blog, its really dope.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.
    We can follow each other on Instagram @andjela.dujovic, let me know in the comments so I can follow you back.

    www.bekleveer.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyjaciel to ktoś ważny, ale nauczyłam się, że trzeba uważać :/

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. hm...uczestniczyłam w przyjaźni damsko męskiej i wiem jak to jest, jednak przemienilo się to w coś większego czego teraz żałuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mi jest ciężko komuś zaufać. przejechałam się na najbliższych mi osobach i już chyba na zawsze pozostanie to w mojej pamięci.. super post, daje do myślenia :)
    obserwuję! Nowy post z zamiennikami pomadek od Kylie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Cytaty z MK i od razu mnie kupiłaś. ^^

    http://revoyweb.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie mogę żyć bez mojej internetowej przyjaciółki♥ Znamy się z nią już 4 lata i niedługo mamy się spotkać♥ Cudowny cytat, nigdy nie czytałam małego księcia ale cytaty z tej książki są świetne:)
    Pozdrawiam,
    jestem-folta.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze jest mieć przyjaciół wokół siebie i móc na nich liczyć!
    POZDRAWIAM, MALWA

    OdpowiedzUsuń
  18. Też oceniałyśmy osoby po wyglądzie :/ Teraz wiemy, że to był błąd :) My mamy dwie przyjaciółki i bez nich nie wyobrażamy sobie życia *.* Świetne zdjęcia, widać, w was energię ! ^^ Genialny temat poruszyłaś ;) Bardzo nam się podobaa. Czekamy na więcej. Pozdrawiamy i ślemy buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Miło patrzeć na taką cudowną relację.. Ja wierzę w przyjaźń damsko-meską, co więcej również mam przyjaciela od bardzo dawna.. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. piękny tekst i zdjęcia.
    dużo wspólnych razem radosnych chwil życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przyjaźń to świetna relacja, ale trzeba trafić na odpowiednią osobę :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Przyjaźń jest jedną z najlepszych rzeczy w życiu. Nie ma nic lepszego niż rozmowa z przyjacielem czy z przyjaciółką.

    pisany-z-pasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Super post. Zgadzam się w 100 %.
    Ja niestety nie mam przyjaciół. Kilka razy się sparzyłam, bo ludzie okazali się fałszywi, leniwi, egoistyczni itd. Myślałam, że to przyjaźń, starałam się, a oni mnie wykorzystywali. Teraz to zauważam i mam już uraz, nie potrafię tak łatwo zaufać. Trzymam na dystans.

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://snowarskakarolina.blogspot.com/

    A i obserwuję oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przyjaźń jest przygoda, dlatego cytat z Małego Księcia dobralas idealnie :) cudowny styl pisania, będę tutaj wracać!

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie jest mieć przy sobie takich ludzi, którym możesz ufać bezgranicznie. Co do przyjaźni damsko- męskiej ja w owej jestem i nie wyobrażam sobie gdybym miała z niej zrezygnować. Chłopacy są czasami lepszymi przyjaciółmi niż dziewczyny :)
    Cóż mogę więcej dodać, świetna notka. I bardzo ciekawie napisałaś o przyjaźni ♡

    okiem-nastolatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo mądry post, bardzo spodobał mi się twój blog będę tu wpadać częściej, pozdrawiam:))
    https://patrycjapiluch96.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Genialny post. Przyjaciele to skarb :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pamiętam początki swojej przyjaźni z kilkoma osobami. Ogólnie też uważam, że to takie "oswajanie" z drugiem człowiekiem, nic nie przychodzi od razu :) A "Małego Księcia" nie lubię za bardzo, chociaż uważam, że jest tam kilka mądrych cytatów :)

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KLIK

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze!
Każdy z nich motywuje mnie do dalszego działania ♥